I strålande solsken inleddes marknaden i Parkstad - Puistolan markkinat- på förmiddagen. Lopptorg, live musik, korvgrillning, plättstekning och representanter från de flesta partier deltog. Glada människor som kom fram och diskuterade, många barn som var intresserade av ballonger och godis, ridande poliser och en frivillig brandkår samsades på det lilla torget. Den synliga valkampanjen inleddes för min del senaste veckoslut på Drumsö och fortsatte idag i Parkstad. Nästa veckoslut blir det eventuellt Åggelby, bara jag lyckas få tag på rätt kontaktperson. Valkampanjen har kommit igång för de flesta av partiets kandidater. Mina valteman kommer att vara sociala frågor, utbildning och jämställdhet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar