2014-02-09

Hur man döljer fettvalkar?

Igår gjorde jag ett impulsköp. Inte för att jag idag ångrar mig, långtifrån, men låt mig börja från början:

Igår tog jag bilen ut till Gamlas där det finns ett relativt nytt köpcentrum. Skulle egentligen veckohandla matvaror, men ansåg att jag inte hade för bråttom till att också gå en runda till ett otal klädaffärer som finns i samma fastighet. Så jag slötittade och släntrade allmänt omkring utan ett egentligt mål, ända tills ögat föll på en så kallad tunika som tilltalade mig.  Storleken var rätt och ögat sade mig att den passar mig, så jag tog tunikan och gick mot kassan. Biträdet hälsade glatt medan hon betjänade en annan kund, vilket gjorde mig på gott humör. När det blev min tur att betala blev jag tillfrågad om jag också ville bekanta mig med ett par leggnings. Jag avböjde, men den unga kvinnan var energisk och fortsatte berätta om de förträffliga leggingsarna med bred linning i midjan. Jag avböjde på nytt och sade mig ha tillräckligt med användbara leggingsar där hemma. Den tjänstvilliga kvinnan fortsatte dock sin drive och förklarade hur bra dessa leggingsar sitter i midjan, de döljer alla valkar eftersom linningen är så bred.

Jag kommenterade ingenting, jag bara sträckte fram mitt bankkort och förklarade vänligt men bestämt önskat betalningssätt. Tydligen förstod hon också att hon trampat i klaveret, för hon tog snällt emot bankkortet och överräckte påsen som innehöll tunikan till mig. Kvinnan gjorde säkert sitt bästa, hon var pigg och glad och menade kanske väl, då hon informerade mig om hur man på bästa sätt trollar bort fettvalkar med mera, men som dryga femtio plussare är det ändå så att jag själv bestämmer över hur jag tar mig ut i olika apparitioner och behöver definitivt inte lyssna till ivriga marknadsförare som med alla medel försöker övertala mig till flera köp än vad  jag från början tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar